- Részletek
- Kategória: Önkormányzat
- Részletek
- Kategória: Önkormányzat
- Részletek
- Kategória: Önkormányzat
- Részletek
- Kategória: Önkormányzat
Sóshartyán Község Önkormányzat Adatvédelmi tájékoztató
Adatkezelő adatai:
Adatkezelő neve: Sóshartyán Község Önkormányzata
Címe: 3131 Sóshartyán Dózsa út 1.
E-mail cím: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.">hivatal@soshartyan.hu
Telefonszáma: +32-404-200
Adószáma: 15452252-1-12
Nyilvántartási szám: 452256
Képviselője: Tóth Gabriella Julianna
Adatvédelmi tisztviselő (DPO) neve: Zsidai Ferenc
Adatvédelmi tisztviselő (DPO) elérhetőségei: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.">zsidaiferenc1987@gmail.com, tel.: +36-20-268-9319
Adatkezelési tájékoztató
Az adott személyes adat vagy információ rendelkezésre bocsátásával Ön kijelenti, hogy Adatkezelési tájékoztatónak az adat vagy információ rendelkezésre bocsátásának időpontjában hatályos változatát megismerte, az abban foglaltakat megértette és tudomásul vette.
Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy a jelen Tájékoztatót egyoldalúan, a módosítást követő hatállyal módosítsa. Erre tekintettel ajánlott rendszeresen látogatni weboldalát abból a célból, hogy figyelemmel kísérhesse a változásokat. Kérésére a módosításokról értesítést küldünk, vagy megküldjük a mindenkor hatályos Tájékoztató egy példányát.
A kezelt adatok köre és adatkezelési célok:
Az adatkezelés az Európa Parlament és Tanács 2016/679 Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.évi CXII. törtvény (Infotv.) rendelkezéseinek megfelelően történik.
Tájékoztatjuk, hogy a jogszabály felhatalmazása alapján más szervek (pl.: bíróság, ügyész, nyomozó hatóság, szabálysértési hatóság, közigazgatási hatóság, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, iratok rendelkezésre bocsátása végett megkereshetik az Adatkezelőt. Ha a megkereső szerv a pontos célt és az adatok körét megjelölte, személyes adatot csak annyit és olyan mértékben adunk ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elégséges és amire a jogszabályi felhatalmazás alapot ad.
E tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésről az adat felvételekor a Sóshartyán Község Önkormányzata ad tájékoztatást.
A tájékoztatóban felsorolt adatkezelések:
· Elektronikus iratkezelés, iktatás (ASP szakrendszer)
· Hatósági eljárások során történő adatkezelés (közérdek, közhatalmi jogosítvány gyakorlás)
· Hatósági eljárások során történő adatkezelés (jogi kötelezettség teljesítése)
· Hatósági eljárások során történő adatkezelés (ügyfél kérelme/hozzájárulása alapján)
· Elektronikus ügyintézés
· Adóhatósági irat hirdetményi közlése
· Panasz és a közérdekű bejelentés
· Átlátható szervezet tényleges tulajdonosai adatainak kezelése, átláthatósági nyilatkozat
· Érdeklődővel való kapcsolat tartás, levelezés
· Adó- és számviteli kötelezettségek teljesítése
· Veszélyhelyzetben alkalmazandó adatkezelések
· Pályázati forrásból megvalósuló beruházásokkal kapcsolatos, jogviszonyban álló személyek adatkezelése
· Biztonsági kamerás megfigyelés (önálló önkormányzat, intézmény)
· Érintett joggyakorlás biztosítása, GDPR megfelelőség igazolása, adatvédelmi előírások teljesítése
· Munkaerő toborzás, önéletrajz kezelés adott állás betöltésre
· Ügyfél/látogatói belépések nyilvántartása állami és önkormányzati szervek esetén
· Alvállalkozók, szállítók minősítése, nyilvántartása
· Elektronikus fizetési szolgáltatás ASP rendszeren keresztül
· Pályázat teljesítéséhez kapcsolódó adatkezelés
· Technikailag elengedhetetlenül szükséges cookie
· Közérdekű és közérdekből nyilvános adat igénylők személyes adatainak kezelése
· Közadat újrahasznosítás céljára történő rendelkezésre bocsátása iránti igény
· Wifi használat
· Közterületi térfigyelő kamerák által rögzített felvételekhez való hozzáférés
· Települési térfigyelő kamerarendszer
Elektronikus iratkezelés, iktatás (ASP szakrendszer):
Az adatkezelés célja: Elektronikus iratkezelés, iktatás
Adatkezelés leírása: Elektronikus iratkezelés, iktatás, általános ügyintézési tevékenységek támogatása, (küldemények átvétele, érkeztetés, előzményes iktatás, kiadmányozás, expediálás, postázás, irattározás, selejtezés, levéltárba adás, belső iratküldések, archiválás, vezetői információk, éves hatósági statisztikai jelentés) során keletkezett személyes adatok kezelése. A kezelendő adatok és a megőrzési idő függ az ügy típusától. A szakrendszerben képződött személyes adatok az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII.31.) Korm. rendelet 9.§-a alapján álnevesítve továbbításra kerülnek az önkormányzati adattárházba.
Adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges.
Vonatkozó jogszabályok: 2015.évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 25.§, 2011.évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól 114.§, 257/2016. (VIII.31.) Korm. rendelet az önkormányzati ASP rendszerről, 309/2011. (XII.23.) Korm. rendelet a központosított informatikai és elektronikus hírközlési szolgáltatásokról, 1995.évi LXVI. törvény a közokiratról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII.29.) Korm. rendelet a közfeladatott ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 78/2012. (XII.28.) számú önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról szóló BM rendelet melléklete (Az egységes irattári terv)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Érintett ügyfél, természetes személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Iktatott dokumentumon szereplő személyes adatok 0 év, Iktatást végző neve 0 év, Ügyintéző neve 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás.
Adatfeldolgozó: Magyar Államkincstár, 1054 Budapest, Hold u. 4
Adattovábbítás esetén címzettek: Magyar Államkincstár
Hatósági eljárások során történő adatkezelés (közérdek, közhatalmi jogosítvány gyakorlás)
Az adatkezelés célja: Hatósági eljárások során történő adatkezelések közérdek, közhatalmi jogosítvány gyakorlás
Adatkezelés leírása: A közfeladatott ellátó szerv közérdekből vagy közhatalom gyakorlása érdekében a hatósági eljárásokhoz szükséges adatkezelése (pl. természetes személy ügyfelek, egyéb érintettek személyes adatainak kezelése). Az adatkezelés részleteit, a kezelt adatok körét, az adatkezelési célokat, időtartamát, címzetteket részletesen az Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztató tartalmazza.
Az adatkezelés jogalapja: Közérdekből vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásához
Vonatkozó jogszabályok: 2016.évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztató tartalmazza.
Érintettek: Hatósági eljárásban érintettek
Adatok forrása: Ügytípustól függő
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Név 0 év, Hatósági eljáráshoz szükséges személyes adatok 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozó: Magyar Államkincstár 1054 Budapest Hold u. 4.
Adattovábbítás esetén címzettek: Részletesen az Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztató tartalmazza.
Hatósági eljárások során történő adatkezelés (ügyfél kérelme, hozzájárulása alapján)
Az adatkezelés célja: Hatósági eljárások során történő adatkezelés ügyfél kérelme/hozzájárulása alapján
Adatkezelés leírása: A közfeladatott ellátó szerv az ügyfél kérelme alapján, a hatósági eljárásokhoz szükséges adatkezelés (pl. természetes személy ügyfelek, egyéb érintettek személyes adatainak kezelése.) Az adatkezelés részleteit, a kezelt adatok körét, az adatkezelési célokat, időtartamát, címzetteket részletesen az Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztató tartalmazza.
Az adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabályok: 2016.évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztató tartalmazza.
Érintettek: Hatósági eljárásban érintettek
Adatok forrása: Ügytípustól függő
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Név – visszavonásig vagy 0 év. Hatósági eljáráshoz szükséges személyes adatok – visszavonásig vagy 0 év.
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók: Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.
Adattovábbítás esetén címzettek: Részletesen az Adatkezelő szakfeladataira vonatkozó egyedi tájékoztató tartalmazza.
Elektronikus ügyintézés:
Az adatkezelés célja: Elektronikus ügyintézés
Adatkezelés leírása: Ügyfél kérelmére, kezdeményezésre indult ügyekben az eljáró elektronikus ügyintézést biztosító szerv részéről az ügy elintézéséhez szükséges adatkezelés. Az Önkormányzat természetes és jogi személy ügyfelei számára az Önkormányzati Hivatali Portálon vagy az elektronikus űrlappal nem támogatott ügyek esetén az e-Papír hitelesített üzenetküldő alkalmazás segítségével lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésre, a szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybe vétele céljából. A Portál egyéb szolgáltatásai, az ügyindítás, elektronikus űrlap beküldése, ügykövetés, adóegyenleg lekérdezés a Központi Azonosítási Ügynök által biztosított azonosítási szolgáltatás alkalmazásához, azonosításhoz kötöttek. Az azonosítás érdekében a Portál a KAÜ szolgáltatás oldalára irányítja át az ügyfelet, az általános szerződési feltételek a Portálon elérhetőek.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabályok: 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 36-37.§, 257/2016. (VIII.31.) Korm. rendelet az önkormányzati ASP rendszerről
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget
Érintettek: Ügyfelek, meghatalmazottak
Adatok forrása: ASP rendszert igénybe vevő önkormányzat természetes és jogi személy ügyfelei
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Elektronikus ügyintézéshez szükséges személyes adatok 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók: NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. 1389 Budapest Pf.: 133.
Adóhatósági irat hirdetményi közlése
Az adatkezelés célja: Adóhatósági irat hirdetményi közlése
Adatkezelés leírása: Adóhatósági irat hirdetményi közlése során kezelt személyes adatok.
A közlést hirdetmény útján kell teljesíteni, ha:
1. Az adózó elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetősége, lakcíme, székhelye ismeretlen, vagy a postai küldemény azzal a megjegyzéssel érkezik vissza, hogy a címzett ismeretlen helyre költözött, és a személy adat és lakcím nyilvántartást vezető hatóság vagy más állami szerv megkeresése nem járt eredménnyel,
2. a jogutód nem ismert,
3. az adózó nem jelölt meg kézbesítési meghatalmazottat,
4. a kézbesítés egyéb elhárítatlan akadályba ütközik, vagy annak megkísérlése már előre is eredménytelennek mutatkozik, vagy
5. az törvény vagy kormányrendelet előírja.
A hirdetményt az adóhatóság hirdetőtábláján, valamint a honlapján helyezi el. A döntés közlésének napja a hirdetmény kifüggesztését követő 15. nap. Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatott ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az iratselejtezéséig, illetve ennek hiányában levéltárba adásáig kezeli.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabályok: 2017.évi CLI. törvény az adóigazgatási rendtartásról 76.§ (3) b), 77/A. §, 2016.évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról, 465/2017. (XII.29.) Korm. rendelet az adóigazgatási eljárás részletszabályairól 26.§, 1995.évi LXVI. törvény a közokiratról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII.29) Korm. rendelet a közfeladatott ellátó szervek iratkezelésének általános követelményiről, 78/2012. (XII.28) BM rendelet az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról.
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Eljárásban érintett személy
Adatok forrása: Eljáró hatóság
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Adózó neve 10 év, Adózó adóazonosító jele 10 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók: NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. 1389 Budapest, Pf.: 133. Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.
Panasz és Közérdekű bejelentés Önkormányzathoz
Az adatkezelés célja: Panasz és közérdekű bejelentés Önkormányzathoz
Adatkezelés leírása: Az adatkezelés célja adatkezelőhöz beérkező olyan panaszok és közérdekű bejelentések vonatkozó törvény szerinti elintézése. A panasz olyan kérelem, amely egyéni jog vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más így különösen bírósági, közigazgatási eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A közérdekű bejelentés javaslatot is tartalmazhat.
A panaszos vagy a közérdekű bejelentő személyes adatai csak a panasz vagy a közérdekű bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére adhatóak át, ha e szerv annak kezelésére törvény alapján jogosult, vagy az adatai továbbításához a panaszos vagy a közérdekű bejelentő hozzájárult. A panaszos és a közérdekű bejelentő személyes adatai hozzájárulása nélkül nem hozhatók nyilvánosságra. A panaszt vagy a közérdekű bejelentést kivizsgáló személyek a panasz vagy a közérdekű bejelentés tartalmára, az abban érintett más természetes személyre, jogi személyre vonatkozó információkat az eljárásra jogosult szerv feladat és hatáskörrel rendelkező szervezeti egységével vagy munkatársával oszthatják meg. Ha nyilvánvaló vált, hogy a panaszos vagy a közérdekű bejelentő rosszhiszeműen, valótlan adatot vagy információt közölt és:
1. ezzel bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésére utaló körülmény merül fel, személyes adatait az eljárás lefolytatására jogosult szerv vagy személy részére át kell adni,
2. alappal valószínűsíthető, hogy másnak jogellenesen kárt vagy egyéb jogsérelmet okozott, személyes adatait az eljárás kezdeményezésére, illetve lefolytatására jogosult szervnek vagy személynek kérelmére át kell adni.
Ha a közérdekű bejelentés természetes személyre vonatkozik, az e természetes személyt megillető, a személyes adatok védelmére vonatkozó előírások szerinti, a tájékoztatáshoz és hozzáféréshez való jog gyakorlása során a közérdekű bejelentő személyes adatai nem tehetők megismerhetővé a tájékoztatást kérő személy számára. Adatkezelő az adatkezelés során keletkezett ügyiratokat a közfeladatott ellátó szervek iratkezelésére vonatkozó jogszabályi követelmények szerint iktatja, és az iktatott iratok között az irat selejtezéséig, illetve ennek hiányában levéltárba adásáig kezeli.
Adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabályok: 2023. évi XXV. törvény a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról 1-6.§, 2023.07.24. előtti ügyekben: 2013.évi CLXV. törvény a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről 1-12.§), 1995.évi LXVI. törvény a közokiratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről, 335/2005. (XII.29.) Korm. rendelet a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről, 78/2012. (XII.28.) BM rendelet az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének kiadásáról (U311)
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget.
Érintettek: Panaszos, bejelentő, bejelentésben érintett személy
Adatok forrása: Panaszos, bejelentő
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés kezdete
A kezelt adatok köre, időtartama: Név, személyazonosító adatok 2 év, Kapcsolattartáshoz szükséges elérhetőségi adatok 2 év, Bejelentésben foglalt további személyes adatok 2 év, Aláírás (telefonon, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével) 2 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók: Sóshartyán Község Önkormányzata 3131 Sóshartyán, Dózsa út 1, Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.
Adattovábbítás esetén címzettek: Panasz vagy közérdekű bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv.
Átlátható szervezet tényleges tulajdonosai adatainak kezelése, átláthatósági nyilatkozat
Az adatkezelés célja: Átlátható szervezet tényleges tulajdonosai adatainak kezelése, átláthatósági nyilatkozat
Adatkezelés leírása: Átlátható szervezet tényleges tulajdonosai adatainak kezelése, átláthatósági nyilatkozat. A kiadási előirányzatok terhére nem köthető olyan jogi személlyel, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettel érvényesen visszterhes szerződés, illetve létrejött ilyen szerződés alapján nem teljesíthető kifizetés, amely szervezet nem minősül átlátható szervezetnek. A kötelezettséget vállaló ezen feltétel ellenőrzése céljából, a szerződésből eredő követelések elévüléséig jogosult a jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szerevezett átláthatóságával összefüggő, a törvényben meghatározott adatokat kezelni.
Az adatkezelés jogalapja: Az adatkezelő jogi kötelezettségének teljesítéséhez szükséges
Vonatkozó jogszabályok: 2011. évi CXCV. törvény az államháztartásról 41.§ (6), 2011.évi CXCVI. törvény a nemzeti vagyonról 3.§ (1) 1. pont
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Adatkezelő jogi kötelezettségének nem tesz eleget
Érintettek: Tényleges tulajdonosok
Adatok forrása: Átláthatósági nyilatkozatra kötelezett jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szerevezett
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Az adatkezelés céljának megvalósulásáig
A kezelt adatok köre, időtartama: Tényleges tulajdonosok neve 0 év, Tényleges tulajdonosok születési helye, ideje 0 év, Tényleges tulajdonosok anyja neve 0 év, Nyilatkozatot tevő aláírása 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók: Sóshartyán Község Önkormányzata 3131 Sóshartyán Dózsa út 1, Magyar Államkincstár 1054 Budapest, Hold u. 4.
Érdeklődőkkel való kapcsolattartás, levelezés
Az adatkezelés célja: Érdeklődőkkel való kapcsolattartás, levelezés
Adatkezelés leírása: Adatkezelő az érdeklődőkkel való kapcsolattartás, tájékoztatás, válaszadás céljából kezeli az érintett által adatkezelő elérhetőségein közölt személyes adatokat. Az érintett az üzenet (e-mail vagy postai úton) elküldésével hozzájárul személyes adatainak kezeléséhez. Adattárolás ideje a hozzájárulás visszavonásáig vagy ennek hiányában az ügyintézés lezárásáig tart. A hozzájárulás bármikor visszavonható, mely nem érinti a hozzájáruláson alapuló, a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.
Adatkezelés jogalapja: Érintett hozzájárulása
Vonatkozó jogszabályok: GDPR, 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az infromációszabadságról
Adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: Kapcsolattartás, tájékoztatás, válaszadás e-mailben vagy postai úton nem lehetséges.
Érintettek: Kapcsolatfelvételt kezdeményező személy (érdeklődő)
Adatok forrása: Kapcsolatfelvételt kezdeményező személy
Adatkezelés tervezett időtartamának alapja: Visszavonás dátuma
A kezelt adatok köre, időtartama: Érdeklődő neve visszavonásig vagy 0 év, Érdeklődő kapcsolattartásra megadott elérhetőségi adatai visszavonásig vagy 0 év, Önként megadott egyéb személyes adatok visszavonásig vagy 0 év
Harmadik országba történő adattovábbítás garanciái: Nem történik harmadik országba adattovábbítás
Adatfeldolgozók: Levelező rendszer üzemeltető